March 23, 2007

 

Kisah sekolah rendah

Masa sekolah rendah, orang dok perli aku suka main masak-masak. hehehe Aku tak ambik hati pun kat kawan-kawan yang perli tu. Alah, budak-budak. Aku paling tak suka bila kena berlari. Kalau suruh buat homework tak ada masalah. Selalu lepas sekolah terus buat. Payah nak ponteng. Sebab mak aku garang. Pernah sekali tu, aku memang malas nak ke sekolah. Aku menyorok bawah katil. Dari pagi, sampai tengahari. Rasanya, kalau demam pun aku jarang ponteng. Selalu bawak bekal ke sekolah. Aku dari kecik lagi suka makan masakan mak aku. Sampai lah ni, apa yang mak aku masak, semua aku boleh makan. Sedappppp.

Mak aku pandai buat kuih. Aku suka kuih yang mak aku buat macam lopes (sekarang ni terpaksa kurangkan sebab aku pernah muntah-muntah makan lopes terlebih), kasui, jemput-jemput ikan bilis dan tiwol (ini orang jawa punya sebutanla - dari ubi kayu).

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?